Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/8784
Compartilhar:
Type: Artigo de Periódico
Issue Date: Aug-2014
Authors: FRANCO, Ana Carolina Farias
LEMOS, Flávia Cristina Silveira
FERRERI, Marcelo Almeida
REIS JÚNIOR, Leandro Passarinho
MACEDO, Adriana Elisa de Alencar
Title: Algumas interrogações acerca das produções midiáticas sobre a juventude
Other Titles: Some questions about media productions on youth
Citation: FRANCO, Ana Carolina Farias et al. Algumas interrogações acerca das produções midiáticas sobre a juventude. Fractal, Revista de Psicologia, Rio de Janeiro, v. 26, n. 2, p. 415-428, maio/ago. 2014. Disponível em: <http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1984-02922014000200415&lng=pt&nrm=iso>. Acesso em: 04 jul. 2017. <http://dx.doi.org/10.1590/1984-0292/872>.
Resumo: O artigo debate a emergência da juventude e como a mídia vem forjando-a por práticas disciplinares pautadas nas normas de desenvolvimento e nos desvios das mesmas. Há uma noção de jovem idealizado, constituído como criativo, dinâmico, rebelde, produtivo, saudável e um consumidor em potencial de tecnologias flexíveis digitais e que mobiliza sua comunidade. As políticas para a juventude pobre brasileira focam a prevenção à violência e a educação para o trabalho. A visão do jovem de elite é vinculada ao consumo e ao estilo de vida associado às marcas, ao esporte e ao uso de aparatos digitais.
Abstract: This article discusses the emergence of young and how the media has been cut by forging this disciplinary practices, rooted in the Standards development and how the deviations of the same. The notion of young, idealizes as one who is constituted as a creative, dynamic, rebellious and productive, healthy and a potential consumer of digital Technologies flexible can promote social mobilization of community. That the policies created for the Brazilian youth are focused on the axis of violence prevention and education to work. Although we discuss the vision of the Young elite linked to consumption and lifestyle associated with brands, to Sport and the use of digital devices.
Keywords: Produção midiáticas
Juventude
Tecnologia digital
Problema social
metadata.dc.relation.ispartof: Fractal : Revista de Psicologia
ISSN: 1984-0292
Country: Brasil
Publisher: Universidade Federal do Pará
Institution Acronym: UFPA
Appears in Collections:Artigos Científicos - ICB
Artigos Científicos - FAPSI/IFCH

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo_AlgumasInterrogacoesAcerca.pdf253,15 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons