IEMCI - Instituto de Educação Matemática e Científica
URI Permanente desta comunidadehttps://repositorio.ufpa.br/handle/2011/3217
Navegar
Navegando IEMCI - Instituto de Educação Matemática e Científica por Orientadores "Revemop"
Agora exibindo 1 - 1 de 1
- Resultados por página
- Opções de Ordenação
Item Acesso aberto (Open Access) Instrumentos de avaliação da aprendizagem matemática: contribuições e convergências de uma revisão integrativa(Universidade Federal de Ouro Preto, 2022) FREITAS, Claúdio Lopes de; MANFREDO, Elizabeth Cardoso Gerhardt; CUNHA, Débora Alfaia daText inventories debate about instruments to assess mathematics learning in articles published in the journal “Educação Matemática em Revista”, by the Brazilian Society of Mathematics Education. Research methodology consists of an integrative review, with a sample of 24 articles, published from 1993 to 2021. Results indicate the proposition of a dialogic and formative assessment in mathematics. Furthermore, the studies converge about the procedural nature of assessment and its articulation with different languages, as well as the need to diversify assessment instruments, including creatively reconfiguring those of a summative character, such as the test.