Logo do repositório
Tudo no RIUFPA
Documentos
Contato
Sobre
Ajuda
  • Português do Brasil
  • English
  • Español
  • Français
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Assunto

Navegando por Assunto "Mathematical-didactic knowledge"

Filtrar resultados informando as primeiras letras
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por página
  • Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    ItemAcesso aberto (Open Access)
    Articulação entre conhecimentos matemático e didático do professor
    (Universidade Federal do Pará, 2018-09-03) COSTA, Alcirley Rodrigues; NUNES, José Messildo Viana; http://lattes.cnpq.br/5188612973174798; https://orcid.org/0000-0001-9492-4914
    This paper deals with the knowledge relation between the mathematical and didactic of teachers who underwent the selective process of the Graduate Program in Education in Science and Mathematics at the master's level of the Federal University of Pará. With the pretension of investigating how teachers candidates to the academic masters associate specific knowledge of mathematics, added to their practice, to the knowledge of the Mathematics Education Area. It is a qualitative research based on the Theories Anthropological Didactics (TAD) and Anthropological Theory of the Relationship of Knowing and Learning (TARSA). The results show that the articulation between these two theories can reveal the relations between the knowledge treated here.
Logo do RepositórioLogo do Repositório
Nossas Redes:

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Entre em Contato
Brasão UFPA