Logo do repositório
Tudo no RIUFPA
Documentos
Contato
Sobre
Ajuda
  • Português do Brasil
  • English
  • Español
  • Français
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Assunto

Navegando por Assunto "Post-critical curriculum"

Filtrar resultados informando as primeiras letras
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por página
  • Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    ItemAcesso aberto (Open Access)
    O currículo pós-crítico: uma experiência na escola de ensino fundamental em Vitória/ES
    (Universidade Federal do Pará, 2020-09) SANTOS, Raquel Amorim dos; SILVA, Rosângela Maria de Nazaré Barbosa
    This study aims to analyze the understanding of the curriculum in a post-critical perspective by students of the Elementary School of the Municipality of Vitória-ES, emphasizing the challenge of the school, in its constitution process in relation to the social construction and valorization of culture, capable of guide pedagogical practices to recognize the differences present in the school context. It was intended, by means of an exploratory study with a qualitative approach, to discuss thematic content of the post-critical curriculum, using focus groups data collection and analysis of official school documents. We conclude that the reproduction of differences happens implicitly, distancing what is proposed in school documents and what is performed inside the classrooms by teachers.
Logo do RepositórioLogo do Repositório
Nossas Redes:

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Entre em Contato
Brasão UFPA