Logo do repositório
Tudo no RIUFPA
Documentos
Contato
Sobre
Ajuda
  • Português do Brasil
  • English
  • Español
  • Français
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Assunto

Navegando por Assunto "Softwares"

Filtrar resultados informando as primeiras letras
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por página
  • Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    ItemAcesso aberto (Open Access)
    O braille fácil em matemática no ensino superior: uma experiência com um aluno cego na perspectiva de promoção de autonomia
    (Universidade Federal de Mato Grosso, 2017-06) SANTOS, Felipe Moraes dos; MORAES, Marcos Evandro Lisboa de; SALES, Elielson Ribeiro de
    This article refers to access information in higher level mathematics.The goal is that these students make use of software that meets your needs with a certain autonomy and proposes the use of these, both by students and by teachers who have the need to prepare specific materials for the visually impaired.The methodology included researchfrom the case study. The techniques used were semi-structured interviews and the use of exercises with the use of Braille Fácil software. The research had as a participant with a visually impaired student majoring in Mathematics and it was concluded that the said software enables certain autonomy to a visually impaired person as well as being accessible to people who do not completely master the Braille symbols.
Logo do RepositórioLogo do Repositório
Nossas Redes:

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Entre em Contato
Brasão UFPA