Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/2522
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
Issue Date: 2002
metadata.dc.creator: MAGALHÃES, Celina Maria Colino
PONTES, Fernando Augusto Ramos
Title: Criação e manutenção de brinquedotecas: reflexões acerca do desenvolvimento de parcerias
Other Titles: The creation and maintenance of toy libraries: some reflections on developing joint programs
Citation: MAGALHÃES, Celina Maria Colino; PONTES, Fernando Augusto Ramos. Criação e manutenção de brinquedotecas: reflexões acerca do desenvolvimento de parcerias. Psicologia: Reflexão e Crítica, Porto Alegre, v. 15, n. 1, p. 235-242, 2002. Disponível em: <http://www.scielo.br/pdf/prc/v15n1/a24v15n1.pdf>. Acesso em: 05 mar. 2012. http://dx.doi.org/10.1590/S0102-79722002000100024.
metadata.dc.description.resumo: O objetivo deste trabalho é fazer uma reflexão acerca da prática de instalar e manter brinquedotecas. O relato aqui apresentado refere-se à experiência de nossa equipe, no período de 1997 a 1999, na prestação de assessoria entre a Universidade e instituições escolares com o objetivo de criar e manter funcionando brinquedotecas. Este relato também enfatiza alguns fatores instrumentais e a continuidade destes programas.
Abstract: The purpose of this report is to present a critical appraisal of the practice involved in the installment, and maintenance of toy libraries. This report sums up our team's experience from 1997 to 1999, as consultants from the Federal University of Pará, in joint-venture programs, assisting various schools in setting up and managing such libraries. This report also highlights instrumental factors and the continuity of these programs.
Keywords: Brinquedoteca
Belém - PA
Pará - Estado
Estrutura espacial
ISSN: 0102-7972
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:Artigos Científicos - NTPC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo_CriacaoManutencaoBrinquedotecas.pdf170,05 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons