Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9601
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | GOMES-SANTOS, Sandoval Nonato | - |
dc.creator | MACEDO, Patrícia Sousa Almeida de | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-21T11:34:29Z | - |
dc.date.available | 2018-03-21T11:34:29Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | GOMES-SANTOS, Sandoval Nonato; ALMEIDA, Patrícia Sousa. Pergunta-resposta: como o par dialógico constrói uma aula na alfabetização. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Belo Horizonte, v. 9, n. 1, p. 133-149, 2009. Disponível em: <http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9601>. Acesso em: | pt_BR |
dc.identifier.issn | 1984-6398 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9601 | - |
dc.description.abstract | This paper have as main goal to analyze the dialogic unity QuestionAnswer, which is fundamental for speech organization, in the interactions kept into a literacy class, occurred in a singular school environment the dialogic pair is examined in relation to professional teacher gestures, in order to observe the teacher’s movement and his/her teaching style in the construction of this specific class. In the end, the focus on the questions is justified regardless the answers. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Rose Suellen (rosesuellen@ufpa.br) on 2018-03-21T11:33:53Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf: 102764 bytes, checksum: 383ece471f4f7235d9ed7e394e53f146 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Rose Suellen (rosesuellen@ufpa.br) on 2018-03-21T11:34:29Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf: 102764 bytes, checksum: 383ece471f4f7235d9ed7e394e53f146 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2018-03-21T11:34:29Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf: 102764 bytes, checksum: 383ece471f4f7235d9ed7e394e53f146 (MD5) Previous issue date: 2009 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Pará | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Linguística Aplicada | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.source.uri | http://www.scielo.br/pdf/rbla/v9n1/07.pdf | pt_BR |
dc.subject | Diálogo - Professor | pt_BR |
dc.subject | Alfabetização | pt_BR |
dc.title | Pergunta-resposta: como o par dialógico constrói uma aula na alfabetização | pt_BR |
dc.title.alternative | Question-answer: how the dialogic pair makes a literacy class | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFPA | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/5698604960460153 | pt_BR |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/2908797295424945 | pt_BR |
dc.citation.volume | 9 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 133 | pt_BR |
dcterms.citation.epage | 149 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982009000100007 | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo tem como pretensão analisar a unidade dialógica PerguntaResposta, fundamental para a organização conversacional, nas interações mantidas em uma aula de alfabetização ocorrida em um contexto escolar singular. O par dialógico é examinado em relação aos gestos profissionais docentes, de modo a observar o movimento da professora e seu estilo de docência na construção da aula em questão. Ao final, justifica-se o foco nas perguntas em detrimento das respostas. | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos Científicos - FALE/ILC |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf | 100,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License