Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9601
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGOMES-SANTOS, Sandoval Nonato-
dc.creatorMACEDO, Patrícia Sousa Almeida de-
dc.date.accessioned2018-03-21T11:34:29Z-
dc.date.available2018-03-21T11:34:29Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationGOMES-SANTOS, Sandoval Nonato; ALMEIDA, Patrícia Sousa. Pergunta-resposta: como o par dialógico constrói uma aula na alfabetização. Revista Brasileira de Linguística Aplicada, Belo Horizonte, v. 9, n. 1, p. 133-149, 2009. Disponível em: <http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9601>. Acesso em:pt_BR
dc.identifier.issn1984-6398pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/9601-
dc.description.abstractThis paper have as main goal to analyze the dialogic unity QuestionAnswer, which is fundamental for speech organization, in the interactions kept into a literacy class, occurred in a singular school environment the dialogic pair is examined in relation to professional teacher gestures, in order to observe the teacher’s movement and his/her teaching style in the construction of this specific class. In the end, the focus on the questions is justified regardless the answers.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Rose Suellen (rosesuellen@ufpa.br) on 2018-03-21T11:33:53Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf: 102764 bytes, checksum: 383ece471f4f7235d9ed7e394e53f146 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Rose Suellen (rosesuellen@ufpa.br) on 2018-03-21T11:34:29Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf: 102764 bytes, checksum: 383ece471f4f7235d9ed7e394e53f146 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-03-21T11:34:29Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 0 bytes, checksum: d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e (MD5) Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf: 102764 bytes, checksum: 383ece471f4f7235d9ed7e394e53f146 (MD5) Previous issue date: 2009en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Parápt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Linguística Aplicadapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.source.urihttp://www.scielo.br/pdf/rbla/v9n1/07.pdfpt_BR
dc.subjectDiálogo - Professorpt_BR
dc.subjectAlfabetizaçãopt_BR
dc.titlePergunta-resposta: como o par dialógico constrói uma aula na alfabetizaçãopt_BR
dc.title.alternativeQuestion-answer: how the dialogic pair makes a literacy classpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsUFPApt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/5698604960460153pt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/2908797295424945pt_BR
dc.citation.volume9pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage133pt_BR
dcterms.citation.epage149pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982009000100007pt_BR
dc.description.resumoEste artigo tem como pretensão analisar a unidade dialógica PerguntaResposta, fundamental para a organização conversacional, nas interações mantidas em uma aula de alfabetização ocorrida em um contexto escolar singular. O par dialógico é examinado em relação aos gestos profissionais docentes, de modo a observar o movimento da professora e seu estilo de docência na construção da aula em questão. Ao final, justifica-se o foco nas perguntas em detrimento das respostas.pt_BR
Appears in Collections:Artigos Científicos - FALE/ILC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo_PerguntaRespostaPar.pdf100,36 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons