2011-03-232011-03-232004-03-01MACHADO, Jorge Ricardo Coutinho. A formação de professores de química na UFPA: a história de um curso de graduação e sua evolução curricular. Orientador: Luiz Acácio Centeno Cordeiro. 2004. 118 f. Dissertação (Mestrado em Educação em Ciências e Matemáticas) - Universidade Federal do Pará, Núcleo Pedagógico de Apoio ao Desenvolvimento Científico, Belém, 2004. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/1819. Acesso em:.https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/1819This work is a study about the chemical teacher's formation course in UFPA, telling your story starting of your curricular designs in your 30 year of life and put this story in bigger context of building of the modern science. The study goes on analising, by specific literature, the politic pedagogical project recently approved in Colegiado of this course, with the objective of to detect possible advances and conclude, starting of the backgroud described by the history of the course and by present moment, answering the question: in according with the modern society demands, how to compose, today, a chemical teacher? The search methods used in this study was interviews, by semi-structured methods, and search in books and documents, with bigger emphasis in this last method.Acesso AbertoProfessoresCurrículoUniversidade Federal do ParáBelém - PAPará - EstadoAmazônia brasileiraQuímicaA formação de professores de química na UFPA: a história de um curso de graduação e sua evolução curricularThe chemical teacher's formation course in UFPA: the story of an undergraduate curriculum and its evolutionDissertaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::CURRICULO