2012-10-312012-10-312008BARBOSA, Mauro Guterres. Pró-letramento: relações com o saber e o aprender de tutores do pólo Itapecuru-Mirim/MA. 2008. 132 f. Dissertação (Mestrado) - Universidade Federal do Pará, Núcleo Pedagógico de Apoio ao Desenvolvimento Científico, Belém, 2008. Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemáticas.https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/3110Present dissertation is a qualitative research that looks for understanding relationships with knowledge and learning of participant teacher-tutors of a continuous formation program, denominated Pró-Letramento, in Itapecuru- Mirim/MA pole. Large evidences of attitude’s changes indicate new relationships establishment with knowledge and mathematical know-doing at Initial Series of Fundamental Teaching, in peculiar with operations among fractions. For so much, it took place an interpretative analysis of teacher-tutors’ speeches and registrations, based on anthropological theories of Knowledge and Learning’s Relationship by Charlot and of Didactic’s Theory by Chevallard.porAcesso AbertoFormação continuadaProfessoresMatemáticaEnsino fundamentalPrograma Pró-LetramentoItapecuru-Mirim - MAMaranhão - EstadoPró-letramento: relações com o saber e o aprender de tutores do pólo Itapecuru-Mirim/MADissertaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::TOPICOS ESPECIFICOS DE EDUCACAO::EDUCACAO PERMANENTE