2021-07-242021-07-242018-09-03COSTA, Alcirley Rodrigues. Articulação entre conhecimentos matemático e didático do professor. Orientador: Prof. Dr. José Messildo Viana Nunes. 2018. 87 f. Dissertação (Mestrado em Educação em Ciências e Matemáticas) - Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemáticas, Universidade Federal do Pará, Instituto de Educação Matemática e Científica, Belém, 2018. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/13332. Acesso em:.https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/13332This paper deals with the knowledge relation between the mathematical and didactic of teachers who underwent the selective process of the Graduate Program in Education in Science and Mathematics at the master's level of the Federal University of Pará. With the pretension of investigating how teachers candidates to the academic masters associate specific knowledge of mathematics, added to their practice, to the knowledge of the Mathematics Education Area. It is a qualitative research based on the Theories Anthropological Didactics (TAD) and Anthropological Theory of the Relationship of Knowing and Learning (TARSA). The results show that the articulation between these two theories can reveal the relations between the knowledge treated here.Acesso AbertoConhecimentoConhecimento teóricoConhecimento matemáticoConhecimento matemático-didáticoSaberKnowledgeTheoretical knowledgeMathematical knowledgeMathematical-didactic knowledgeKnowledgeArticulação entre conhecimentos matemático e didático do professorDissertaçãoMATEMÁTICA - ESTUDO E ENSINOEDUCAÇÃOPRÁTICAS DOCENTES E DIVERSIDADEEDUCAÇÃO MATEMÁTICA