2015-09-172015-09-172015-06COSTA, Antonio Maurício Dias da. A produção da "música cabocla": a polifonia formadora do Carimbó nas representações de literatos, jornalistas e folcloristas no Pará (1900-1960). História, Franca, v. 34, n. 1, p. 241-273, jun. 2015. Disponível em: <http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-90742015000100241&lng=pt&nrm=iso>. Acesso em: 15 set. 2015. <http://dx.doi.org/10.1590/1980-436920150001000049>.1980-4369https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/6889This text approaches the historic path of artists’ and thinkers’ discussions around the emergence of carimbó as a typical instance of caboclo music within the Amazon and the state of Pará. The exchange of ideas between folklorists, newsmen and writers, between 1900 and 1960, are presented here as an endorsement to the connection of senses related to the idea of carimbó as a typical expression of regional folklore.porAcesso AbertoDanças folclóricasCarimbóMúsica popularMúsica caboclaPará - EstadoAmazônia brasileiraA produção da "música cabocla": a polifonia formadora do Carimbó nas representações de literatos, jornalistas e folcloristas no Pará (1900-1960)Yielding the "caboclo music": the polyphonic creation of Carimbó through the accounts of writers, newsmen and folklorists in the Pará State (1900-1960)Artigo de Periódico