2017-02-142017-02-142012SANTOS JUNIOR, Paulo de Tarso Nunes. Máscaras, mascarados e oprimidos: do boi de máscaras de São Caetano de Odivelas ao Teatro de rua do Bairro da Terra Firme - Belém / Pará. Orientadora: Giselle Guilhon Antunes Camargo. 2012. 115 f. Dissertação (Mestrado em Artes) - Programa de Pós-Graduação em Artes, Instituto de Ciências da Arte, Universidade Federal do Pará, Belém, 2012. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/7674. Acesso em:.https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/7674This research investigates and analyzes the Teatro Popular this event from the scenic and visual elements that articulate the whole aesthetic. Reflecting on the importance of theatrical masks as a symbolic element in the preparation of technical and acting for the Street Theatre. Presents the work in creating characters from the signification of the object (mask) Popular Theatre for Theatre Street, in the neighborhood of Upland, Belém-Pará. The paper addresses the creation of a collective dramaturgy, which express in their scenes, their daily working. A street theater that seeks transcendence, through solidarity toward the collective awareness of the citizen to community problems and the fight against injustice and all forms of violence.Acesso AbertoDramaturgiaTeatro popularTeatro de ruaBoi de MáscarasMáscaras teatraisTerra Firme (Belém, PA)São Caetano de Odivelas - PAMáscaras, mascarados e oprimidos: do boi de máscaras de São Caetano de Odivelas ao Teatro de rua do Bairro da Terra Firme – Belém / ParáDissertaçãoCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::TEATRO::DRAMATURGIA