2017-05-312017-05-312014-05-17FERREIRA, Raquel Soares do Rêgo. Tarefas intermediárias: um modelo epistemológico de referência para o ensino da frações. 2014. 123 f. Dissertação (Mestrado) - Universidade Federal do Pará, Instituto de Educação Matemática e Científica, Belém, 2014. Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemáticas.https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/8572This work deals with the articulation and integration of organizations praxeological announced by research the light of anthropological theory of didactic, in particular, between organizations regarding the concepts of fractions and operations with fractions that live in a given institution of education. This problematic is evident from an Epistemological Reference Model - ERM proposed here allows us to analyze and reconstruct praxeological organizations about notions and operations, addition and subtraction of fractions in revealing the role of intermediary praxeological from the functional epistemology of objects of school mathematics.Acesso AbertoMatemáticaFração (Matemática)Estudo e ensinoModelo Epistemológico de Referência - MERTarefas intermediárias: um modelo epistemológico de referência para o ensino da fraçõesDissertaçãoCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICA