2021-06-152021-06-152017-04-04SILVA, Denivaldo Pantoja da. A invariável prática da regra de três na escola. Orientador: Renato Borges Guerra. 2017. 193 f. Tese (Doutorado em Educação em Ciências e Matemáticas) - Instituto de Educação Matemática e Científica, Universidade Federal do Pará, Belém, 2017. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/13225. Acesso em:.https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/13225This research deals with the reason for teachers' action invariability facing the situations of Rule of Three. A comprehension is built from the notion of social practices with mathematics that we call Praxeology with Mathematics, in the light of the anthropological theory of didactics in articulation with the notion of habitus. The results point to implications for teaching based on Mathematical Modelling, in the sense of Praxeological organizations that mobilize mathematical and extra mathematical knowledge structured in accordance with a didactic intention.Acesso AbertoAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazilhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/Regra de TrêsHabitusPraxeologia com MatemáticaOrganização PraxeológicaModelagem MatemáticaRule of ThreeHabitusPraxeology with MathematicsPraxeological OrganizationMathematical ModellingA invariável prática da regra de três na escolaTeseEDUCAÇÃOMATEMÁTICA - ESTUDO E ENSINOPRÁTICAS DOCENTES E DIVERSIDADEEDUCAÇÃO MATEMÁTICA