2012-04-232012-04-232010-10-30DUARTE, Francisco Ednardo Barroso. Motivação e autonomia no ensino e aprendizagem da habilidade de escrita em inglês como língua estrangeira: os gêneros textuais do Orkut e as suas interfaces interacionais. Orientadora: Walkyria Alydia Grahl Passos Magno e Silva. 2010. 124 f. Dissertação (Mestrado em Letras) - Universidade Federal do Pará, Instituto de Letras e Comunicação, Belém, 2010. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/2650. Acesso em:.https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/2650In the educational context of teaching and learning of foreign languages, basic education or academic levels, writing activities are usually neglected at the expense of the great attention given to oral skills. Teachers often complain about difficulties and challenges they face to arouse students‟ interest related to writing activities. Moreover, we realize that students also complain about the treatment which is given to writing ability in the classroom, being uninterested and demotivated throughout the production of these activities. Therefore, this paper aims at discussing, reflecting and analyzing how this skill has been treated over the years and it proposes the genre-based approach in order to motivate and foster the autonomy of students majoring in Letras, English Language at the Universidade Federal do Pará, Campus Bragança. This approach is based on the use of e-genres in the social networking site Orkut.porAcesso AbertoLíngua inglesaGênero textualEnsinoUniversidade Federal do ParáBragança - PAPará - EstadoAmazônia brasileiraMotivação e autonomia no ensino e aprendizagem da habilidade de escrita em inglês como língua estrangeira: os gêneros textuais do Orkut e as suas interfaces interacionaisDissertaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS