2012-11-262012-11-262002-06ALVES, D. T. et al. Aprendizagem de eletromagnetismo via programação e computação simbólica. Revista Brasileira de Ensino de Física, São Paulo, v. 24, n. 2, p. 201-213, jun. 2002. Disponível em: <http://www.scielo.br/pdf/rbef/v24n2/a17v24n2.pdf>. Acesso em: 20 nov. 2012. http://dx.doi.org/10.1590/S1806-11172002000200017.1806-1117https://repositorio.ufpa.br/handle/2011/3221We describe an experience in using programming in Maple as a student's tool for the learning of introductory electromagnetic theory. We believe that this paper can be of use for those interested in using computers as a pedagogical tool.porAcesso AbertoComputação simbólicaAprendizagemEnsinoFísicaProgramação em MapleAprendizagem de eletromagnetismo via programação e computação simbólicaLearning Electromagnetism via Programming and Symbolic ComputationArtigo de Periódico