2011-03-232011-03-232007-06-26NASCIMENTO, Cleuma de Almeida Matos. Investigando a influência das crenças de alunos do curso de Letras da Universidade Federal do Pará sobre sua prontidão para a aprendizagem autônoma do Inglês: um estudo de caso. Orientadora: Walkyria Alydia Grahl Passos Magno e Silva. 2007. 141 f. Dissertação (Mestrado em Letras) - Universidade Federal do Pará, Centro de Letras e Artes, Belém, 2007. Disponível em: http://www.repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/1706. Acesso em:.http://www.repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/1706This study aims at investigating how the beliefs about English as a foreign language of four undergraduate students of Letras course at UFPA influence, in a positive or negative way, their readiness for autonomous learning. The principles of this research are qualitative with the use of narratives, a questionnaire and interviews for data collecting and further cross validation. By analysing the beliefs and their relation with autonomous learning we concluded that teachers and students can together construct a new understanding of the teaching and learning process, as well as they can better comprehend their roles in it. This awareness is one of the foundations of learner autonomy.porAcesso AbertoLíngua inglesaAprendizagemMétodo de ensinoEnsinoInvestigando a influência das crenças de alunos do Curso de Letras da Universidade Federal do Pará sobre sua prontidão para a aprendizagem autônoma do inglês: um estudo de casoInvestigating the influence of the beliefs of pupils of the Course of Belle-Letters of the Federal University of Pará on its promptitude for the independent learning of the English: a case studyDissertaçãoCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEMCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS::LINGUAS ESTRANGEIRAS MODERNAS