Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/11750
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
Issue Date: Jun-2018
metadata.dc.creator: NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa
CORDEIRO, Yvens Ely Martins
TAVARES, Francinei Bentes
BELTRAO, Norma Ely Santos
metadata.dc.creator.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2351-4683
https://orcid.org/0000-0003-0596-002X
https://orcid.org/0000-0003-1991-2977
metadata.dc.description.affiliation: NASCIMENTO, A.W.S.; YVENS, E.M.C.; TAVARES, F.B. Universidade Federal do Pará, Campus Universitário de Abaetetuba (CABAE)
Title: Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense
Other Titles: Education and society: the role of Higher Education Policies in the training of students in public school of the Amazônia paraense
Éducation et de la société: le rôle des Politiques de l'Enseignement Secondaire dans la formation des élèves à l'école publique de l'Amazônia paraense
Educación y sociedad: el papel de las Políticas de Enseñanza Media en la formación de estudiantes en escuela pública de la Amazônia paraense
Citation: NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa et al. Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense. Interações (Campos Grande). Campo Grande, v. 19, n. 2, p. 417-428, abr./jun. 2018. DOI: http://dx.doi.org/10.20435/inter.v19i2.1668. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/11750. Acesso em:.
metadata.dc.description.resumo: A pesquisa objetivou o estudo das políticas educativas do Ensino Médio no Estado do Pará e seu papel na formação de estudantes em uma escola pública da Amazônia Paraense, no Município de Abaetetuba, no período de 2007 a 2012. O universo da pesquisa é de uma escola que recebe alunos dos bairros periféricos da cidade e provenientes do campo: estradas e ilhas. Foi constatado o reflexo negativo da política educacional na formação traduzida pela fragilidade dos conteúdos ministrados, em especial para a continuidade dos estudos.
Abstract: The research aimed at the study of the educational policies of High School in the State of Pará and its role in the training of students in a public school in the Amazônia Paraense, in the Municipality of Abaetetuba, from 2007 to 2012. The universe of research is from a school Which receives students from the outlying districts of the city and from the countryside: roads and islands. The negative reflection of the educational policy in the training reflected in the fragility of the content taught, especially for the continuity of the studies.
metadata.dc.description.resume: La recherche visait à étudier les politiques éducatives de l'école secondaire dans l'État de Pará et son rôle dans la formation des étudiants dans une école publique Amazônia Paraense dans la municipalité de Abaetetuba, de 2007 à 2012. L'univers de recherche est une école l'accueil des étudiants zones périphériques de la ville et des champs, des routes et des îles. Il a été noté l'impact négatif de la politique éducative dans la formation traduit par la fragilité du contenu, en particulier pour la poursuite des études.
metadata.dc.description.resumen: La investigación objetivó el estudio de las políticas educativas de la Enseñanza Media en el Estado de Pará y su papel en la formación de estudiantes en una escuela pública de la Amazônia Paraense, en el Municipio de Abaetetuba, en el período de 2007 a 2012. El universo de la investigación es de una escuela Que recibe alumnos de los barrios periféricos de la ciudad y provenientes del campo: carreteras e islas. Se constató el reflejo negativo de la política educativa en la formación traducida por la fragilidad de los contenidos ministrados, en especial para la continuidad de los estudios.
Keywords: Política educacional
Formação
Estudante
Amazônia
Educational policy
Formation
Student
Politique éducative
La formation
Étudiant
Política educativa
Formación
Estudiante
Series/Report no.: Interações (Campo Grande)
ISSN: 1984-042X
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal do Pará
metadata.dc.publisher.initials: UFPA
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
metadata.dc.source.uri: http://ref.scielo.org/7fkb58
metadata.dc.identifier.doi: http://dx.doi.org/10.20435/inter.v19i2.1668 
Appears in Collections:Artigos Científicos - CABAE

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo_EducacaoSociedadePapel.pdf280,88 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons