Navegando por Autor "NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa"
Agora exibindo 1 - 5 de 5
- Resultados por página
- Opções de Ordenação
Artigo de Periódico Acesso aberto (Open Access) Anísio Teixeira: municipalização e democratização do ensino primário(Universidade Federal do Pará, 2007) RIBEIRO, Edinéa Bandeira; NASCIMENTO, Afonso Welliton de SousaArtigo de Periódico Acesso aberto (Open Access) Educação e sociedade: o papel das Políticas de Ensino Médio na formação de estudantes em escola pública da Amazônia paraense(Universidade Federal do Pará, 2018-06) NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa; CORDEIRO, Yvens Ely Martins; TAVARES, Francinei Bentes; BELTRAO, Norma Ely SantosThe research aimed at the study of the educational policies of High School in the State of Pará and its role in the training of students in a public school in the Amazônia Paraense, in the Municipality of Abaetetuba, from 2007 to 2012. The universe of research is from a school Which receives students from the outlying districts of the city and from the countryside: roads and islands. The negative reflection of the educational policy in the training reflected in the fragility of the content taught, especially for the continuity of the studies.Artigo de Periódico Acesso aberto (Open Access) Educação e sociedade: perspectivas de estudo do papel das políticas públicas educacionais na Amazônia em cidades com características agrárias(Universidade Federal do Pará, 2015-12) NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa; RIBEIRO, Edinéia BandeiraArtigo de Periódico Acesso aberto (Open Access) Educação e sociedade: um olhar sobre a obra pedagógica de Durkheim(Universidade Federal do Pará, 2014-08) NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa; RIBEIRO, Edinéa BandeiraThe article reflects on the pedagogical thinking of Durkheim. Initially, a foray into the context of the formation of modern society highlighting the utopian character of the construction of human knowledge referencing the philosophical and educational thought of Kant and Bacon, as builders of scientific illustration of the Enlightenment. Then walks in the dual influence of European revolution, which led to important aspects in the thinking of subsequent authors of the XIX century. Reflects the thinking of Comte and its theoretical foundation to Durkheimian concepts, focusing on evolutionary and positivist character of his philosophy. Finally, it analyzes the concepts of functionalist thought of Durkheim, sociological and educational aspects and its influence on current educational theories.Artigo de Periódico Acesso aberto (Open Access) Política educacional no Brasil e a escola do campo: limites e desafios(Universidade Federal do Pará, 2009-06) NASCIMENTO, Afonso Welliton de Sousa; RIBEIRO, Edinéia Bandeira; SOUZA, Orlando Nobre Bezerra de
