Navegando por Assunto "Paulo Freire"
Agora exibindo 1 - 4 de 4
- Resultados por página
- Opções de Ordenação
Artigo de Evento Acesso aberto (Open Access) Contribuições de Amílcar Cabral e Paulo Freire para uma educação emancipadora(Executiva Paraense dxs Estudantes de Pedagogia, 2018-07) RAMOS, Sirlane de Jesus Damasceno; FURTADO, Daniela dos Santos; FALABELO, Raimundo Nonato de OliveiraArtigo de Evento Acesso aberto (Open Access) Diálogos freireanos e a educação de jovens e adultos no Brasil e na Amazônia paraense: uma experiência na formação docente(Executiva Paraense dxs Estudantes de Pedagogia, 2017) PEREIRA, Morgana da Silva; NEVES, Joana d’Arc de VasconcelosDissertação Acesso aberto (Open Access) O ensino de filosofia e a formação do ser-sujeito-criança na educação de Paulo Freire(Universidade Federal do Pará, 2018-02-27) BARBOSA, Cleuma de Melo; OLIVEIRA, Damião Bezerra; http://lattes.cnpq.br/0351310423782928Artigo de Periódico Acesso aberto (Open Access) A questão do tema gerador em Paulo Freire: práticas e experimentações em Tracuateua-PA(Universidade Federal do Pará, 2021-03) PINHEIRO, Marcio Fernando Duarte; SILVA, José Bittencourt daThe objective of this text is to expose and analyze the practical implementation of Paulo Freire's ideas in the scope of Youth and Adult Education in the municipality of Tracuateua, state of Pará. The theoretical and practical bases of education that this intellectual presented were taken as a reference in the schools in the municipality since 2015, although reframed and adjusted to the reality of the place. Based on a documentary survey and interviews with Pedagogical technicians from the Municipal Education Secretariat (SEMED), it was concluded that Paulo Freire's ideas are essential for the formative path of students in Tracuateua. For this reason, local educational agents have resisted pressures in the current Brazilian political scenario, seeking to maintain the pedagogical work based on listening and dialogicity so dear to the Freirian paradigm of education.
