Logo do repositório
Tudo no RIUFPA
Documentos
Contato
Sobre
Ajuda
  • Português do Brasil
  • English
  • Español
  • Français
Entrar
Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Assunto

Navegando por Assunto "School Without Party"

Filtrar resultados informando as primeiras letras
Agora exibindo 1 - 1 de 1
  • Resultados por página
  • Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    ItemAcesso aberto (Open Access)
    Escola Sem Partido e o ensino de história no tempo presente
    (Universidade Estadual do Paraná, 2019) FONTES, Edilza Joana Oliveira; ALVES, Davison Hugo Rocha
    The aim of the article is to present the PL n. 687 de 2015 and defend the thesis that history teaching is the object of intervention by republican governments and how history teachers, as well as historians, bother who is in power. In this sense, we want to discuss the debates surrounding the teaching of History in our time, starting from the assumption that the school historical knowledge is a view of the past produced by teacher and student mediation in the classroom. Questioned by the project in progress in the National Congress, the teaching profession is at stake in our postmodern society, increasingly mediatized.
Logo do RepositórioLogo do Repositório
Nossas Redes:

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Configurações de Cookies
  • Política de Privacidade
  • Termos de Uso
  • Entre em Contato
Brasão UFPA