Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/14749
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
Issue Date: Aug-2013
metadata.dc.creator: CASTRO, Fábio Fonseca de
metadata.dc.description.affiliation: UFPA - Universidade Federal do Pará
Title: As Casas Bahia não entrarão no Amapá. Consumo, política e intersubjetividade
Other Titles: Casas Bahía no entrarón en Amapá. Consumo, política y intersubjetividad
Casas Bahia will not enter on Amapá. Consumption, politics and intersubjectivity
Citation: CASTRO, Fábio Fonseca de. As Casas Bahia não entrarão no Amapá. Consumo, política e intersubjetividade. Comunicação Midiática, online, v. 8, n. 2, p. 36-57, maio/ago. 2013. Disponível em: http://repositorio.ufpa.br:8080/jspui/handle/2011/14749. Acesso em:.
metadata.dc.description.resumo: Um tema inusitado surgiu na campanha eleitoral de 2010 no estado do Amapá: o rumor de que, caso o candidato Lucas Barreto (PTB) fosse eleito governador, seu vice governador, Jaime Nunes, empresário dono do maior grupo local de varejo, as lojas Domestilar, mobilizaria as condições políticas disponíveis para impedir que novos grupos varejistas, particularmente as “Casas Bahia”, instalassem-se no Amapá. Bombardeada pela publicidade desse grupo, que é veiculada em rede nacional de televisão, a população converteu o assunto num tema político. O artigo procura compreender como o desejo de consumo, com sua dimensão política, constitui um fenômeno intersubjetivo em uma sociedade midiatizada.
Abstract: An unusual subject appeared in the 2010 election campaign in the brazilian state of Amapá: the rumor that, if the candidate Lucas Barreto (PTB) was elected governor, his deputy governor, Jaime Nunes, entrepreneur owner of the largest group of local retail stores Domestilar, will mobilize political conditions to prevent the arriving of new retail groups in the state, particularly the "Casas Bahia", a powerful Brazilian network of retail stores. Bombarded by advertising this group, which is aired on national television, the population converted this subject into a political issue. The article seeks to understand how consumer desire, with its political dimension, is an intersubjective phenomenon in a mediatized society.
Keywords: Consumo
intersubjetividade
Medios
Política
Amapá
Consumption
Intersubjectivity
Media
Politics
Series/Report no.: Comunicação Midiática
ISSN: 2236-8000
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Estadual Paulista
metadata.dc.publisher.initials: UNESP
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
metadata.dc.source.uri: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4790794
Appears in Collections:Artigos Científicos - ILC

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artigo_CasasBahiaAmapa.pdf572,78 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons