Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufpa.br:8080/jspui/handle/2011/1819
Title: A formação de professores de química na UFPA: a história de um curso de graduação e sua evolução curricular
Other Titles: The chemical teacher's formation course in UFPA: the story of an undergraduate curriculum and its evolution
metadata.dc.creator: MACHADO, Jorge Ricardo Coutinho
metadata.dc.contributor.advisor1: CORDEIRO, Luiz Acácio Centeno
Keywords: Professores
Currículo
Universidade Federal do Pará
Belém - PA
Pará - Estado
Amazônia brasileira
Química
Issue Date: 1-Mar-2004
Publisher: Universidade Federal do Pará
Citation: MACHADO, Jorge Ricardo Coutinho. A formação de professores de química na UFPA: a história de um curso de graduação e sua evolução curricular. 2004. 118 f. Dissertação (Mestrado) - Universidade Federal do Pará, Núcleo Pedagógico de Apoio ao Desenvolvimento Científico, Belém, 2004. Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Matemáticas.
Abstract: This work is a study about the chemical teacher's formation course in UFPA, telling your story starting of your curricular designs in your 30 year of life and put this story in bigger context of building of the modern science. The study goes on analising, by specific literature, the politic pedagogical project recently approved in Colegiado of this course, with the objective of to detect possible advances and conclude, starting of the backgroud described by the history of the course and by present moment, answering the question: in according with the modern society demands, how to compose, today, a chemical teacher? The search methods used in this study was interviews, by semi-structured methods, and search in books and documents, with bigger emphasis in this last method.
URI: http://www.repositorio.ufpa.br:8080/jspui/handle/2011/1819
Appears in Collections:Dissertações em Educação em Ciências e Matemáticas (Mestrado) - PPGECM/IEMCI

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertacao_FormacaoProfessoresQuimica.pdf521,31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons