Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufpa.br:8080/jspui/handle/2011/3050
Title: Negócios sagrados: reciprocidade e mercado no Círio de Nazaré
metadata.dc.creator: PANTOJA, Vanda Maria Leite
metadata.dc.contributor.advisor1: MAUÉS, Raymundo Heraldo
Keywords: Círio de Nazaré
Devoção
Organização
Mercado (Economia)
Belém - PA
Pará - Estado
Amazônia brasileira
Issue Date: 2006
Publisher: Universidade Federal do Pará
Citation: PANTOJA, Vanda. Negócios sagrados: reciprocidade e mercado no Círio de Nazaré. 2006. 135 f. Dissertação (Mestrado) - Universidade Federal do Pará, Centro de Filosofia e Ciências Humanas, Belém, 20006. Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais.
Abstract: This work discusses the organization of one of the larger saint’s Catholic feasts of Brazil: the Círio of Our Lady of Nazareth, in Belém, Pará. Using the Religious Market Paradigm and the Gift Theory, I propose to evaluate the celebration, taking as point of departure an analysis of the Diretoria da Festa, which is the institution that promotes the religious celebration. The purpose of this evaluation is to point out the convergence between the two theories. Throughout the work, I discuss the genesis and the expansion of the celebration, and the relation between the Diretoria da Festa and the devotees of Our Lady of Nazareth.
URI: http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/3050
Appears in Collections:Dissertações em Ciências Sociais (Mestrado) - PPGCS/IFCH

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertacao_NegociosSagradosReciprocidade.pdf1,12 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons