Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/6597
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | GIORDANO, Rosely Cabral | - |
dc.date.accessioned | 2015-04-29T15:25:59Z | - |
dc.date.available | 2015-04-29T15:25:59Z | - |
dc.date.issued | 2004-12 | - |
dc.identifier.citation | GIORDANO, Rosely. Políticas da educação e sistemas filosóficos: a vontade da exclusão. Cadernos CEDES, Campinas, v. 24, n. 64, p. 329-344, set./dez. 2004. Disponível em: <http://www.scielo.br/pdf/ccedes/v24n64/22834.pdf>. Acesso em: 27 abr. 2015. <http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32622004000300006>. | pt_BR |
dc.identifier.issn | 0101-3262 | - |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufpa.br/jspui/handle/2011/6597 | - |
dc.description.abstract | This paper braces, with the help of the thinkers from Frankfurt: Adorno and Horkheimer, a frontal battle against the thought that unifies, excludes and reduces the other thoughts. For this, the category of experience plays the main role: an exercise of sharing with the different, abdicating of domination, in constant search of the full enlightenment movement of the autonomy and the social and political emancipation. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Edisangela Bastos (edisangela@ufpa.br) on 2015-04-27T18:42:43Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 22190 bytes, checksum: 19e8a2b57ef43c09f4d7071d2153c97d (MD5) Artigo_PoliticasEducacaoSistemas.pdf: 103241 bytes, checksum: bc9e550f8dc16c08dc1371000f1a5605 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Ana Rosa Silva (arosa@ufpa.br) on 2015-04-29T15:25:59Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 22190 bytes, checksum: 19e8a2b57ef43c09f4d7071d2153c97d (MD5) Artigo_PoliticasEducacaoSistemas.pdf: 103241 bytes, checksum: bc9e550f8dc16c08dc1371000f1a5605 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2015-04-29T15:25:59Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 22190 bytes, checksum: 19e8a2b57ef43c09f4d7071d2153c97d (MD5) Artigo_PoliticasEducacaoSistemas.pdf: 103241 bytes, checksum: bc9e550f8dc16c08dc1371000f1a5605 (MD5) Previous issue date: 2004-12 | en |
dc.language.iso | por | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Pensamento | pt_BR |
dc.subject | Práticas filosóficas | pt_BR |
dc.subject | Exclusão | pt_BR |
dc.subject | Educação e Estado | pt_BR |
dc.title | Políticas da educação e sistemas filosóficos: a vontade da exclusão | pt_BR |
dc.title.alternative | Educational politics and philosophical systems: the will of exclusion | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.description.resumo | Neste texto se trava, com auxílio dos pensadores de Frankfurt, Adorno e Horkheimer, uma luta frontal contra o pensamento que unifica, exclui e reduz os outros pensares. Para isso, a categoria de "experiência" desempenha um papel principal: um exercício do (com)partilhar com o diferente, abdicando da dominação, em busca constante da extensão do movimento do esclarecimento, da autonomia e da emancipação social e política. | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos Científicos - ICED |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Artigo_PoliticasEducacaoSistemas.pdf | 100,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License